نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

ما برای زندگی در بهشت آفریده شده بودیم بهشت برای ما پرداخته شده بود 

اما سرنوشت دگرگون شد 

آیا چنین تغییری در سرنوشت بهشت هم روی داده؟؟ 

به این نکته اشاره نشده است. 

                                                                                                 

                                                                                                کافکا

لبخند

قایم مقام مرکز مشاوره دانشگاه تهران از اجرای طرح (( ارتباط با اولیا)) در این دانشگاه خبر داد.

در همین جا 2 نمونه از مکاتبات احتمالی  دانشگاه با اولیای دانشجویان منتشر می شود:

-اولیای محترم دانشجوی فلانی

با سلام

خواهشمند است جهت بررسی وضعیت دانشجو فلانی و توضیح در خصوص استفاده نامبرده از شاخ گاو بعنوان گردنبند و علت و چرایی اشتباه گرفتن محوطه دانشگاه با پارک محل از سوی نامبرده در تاریخ ذیل به دانشگاه مراجه فرمایید.

مسوول جمع اوری گردنبندهای شاخ گاوی از گردن دانشجویان

-اولیای محترم دانشجو ویساری

با سلام

خداوکیلی اگر تشریف بیاورید دانشگاه و برای ما تشریح کنید دانشجو ویساری چگونه بدون دخالت ابزار خارجی موهای خود را عینهو داربست بصورت شش ضلعی منتظم درست کرده است نه تنها کار نامبرده را به کمیته ی انظباطی نمی کشانیم بلکه به دلیل در آوردن مسوولان دانشگاه از کف این قضیه مژدگانی نیز دریافت خواهید نمود!

برگرفته از مجله ی همشهری جوان

نگاهی به شرکت سیسکو و مدارک بین المللی آن

روحیه ادغام
سیسکو چیست؟ آیا یک شرکت است؟ آیا ابر شرکتی از شرکت‌های بزرگ است؟ آیا یک باند تجاری است؟ واقعاً چیست؟ چه ماهیت اقتصادی، تجاری را دنبال می‌‌کند که اکنون بخش عظیمی‌ از زیر ساخت‌های دنیای کامپیوتری، الکترونیکی و دیجیتالی جهان بر شالوده محصولات، تولیدات و خدمات آن استوار گشته است.
سیسکو در سال 1984 توسط تیمی‌ از دانشمندان فارغ التحصیل دانشگاه استانفورد تاسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی آن واقع در سان خوزه، کالیفرنیای آمریکا می‌‌باشد.

سیسکو، با تیمی‌ مجرب از نخبگان علمی‌- فنی خود که مغز متفکر اقتصادی هستند، آنچنان محکم و راسخ در جاده تکنولوژی پیش می‌‌روند، که میلیون‌ها انسان و حتی شرکت‌های بزرگ را با خود به این سو و آن سو می‌‌کشانند. به راستی سیسکو چگونه توانسته است در سراسر جهان چنین بازتاب درخشانی داشته باشد.

آیا به یقین باور دارید که دوران کودکی هر فرد، لوح سفیدی است که می‌‌توان آینده او را در آن ترسیم کرد. خیلی‌ها عقیده دارند که شرکت سیسکو، در کودکی "جان چمبرز" (John Chambers)، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سیسکو، ترسیم شده بود. پدر جان چمبرز، هتلدار بود و جان وردست او بود. او می‌‌دید که چگونه پدرش، هتل می‌‌خرید، متل واگذار می‌‌کرد. او می‌دید که چگونه پدرش توانست 9 بیمارستان را با هم ادغام کند و روز به روز بزرگ و بزرگتر شود. 

 

خط مشی سیسکو و موفقیت‌هایی که کسب کرده است، بی‌شک الهام گرفته شده از ادغام همان 9 بیمارستانی بود که در لوح ذهن جان چمبرز نقش بسته شده بود.
سیسکو، شرکت‌های موثر و موفق را می‌خرد و با خود ادغام و همگام می‌‌کند. و اینچنین است که روز به روز این غول بزرگ و بزرگتر می‌‌شود. جان چمبرز، فروشنده بود (6 سال در شرکت IMB و 8 سال در شرکت WANG).
رئیس شرکت سیسکو، در سال 1991 به او پیشنهاد کار در شرکت سیسکو را داد. مدیران، مسئولان و منتقدان بر این باورند که روحیه خدمت و پاسخ گویی سریع به مشتریان آنچنان در روح "جان چمبرز" دمیده شده بود، که توانست سیسکو را به رشد و شکوفایی سحر آمیزی برساند. اولین شعار جان چمبرز "اول مشتری" بود. و این شعار رمز موفقیت روز افزورن این شرکت محسوب می‌‌شد. دو شرکت کرشند .
(Communications Crescenddo) و نت اسپید (NetSpeed) به توصیه مشتریها، توسط سیسکو خریداری و با شرکت سیسکو ادغام شد. ادغام شرکتها از نظر سیسکو، به عنوان بازوهایی برای تولید بیشتر، خدمات بیشتر و توسعه و مطرح شدن بیشتر تلقی می‌‌شد. 

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

7 اصل مهم زندگی از بیل گیتس

 

 

بیل گیتس، مالک و رئیس سابق"مایکروسافت"، طی یک سخنرانی که سابقا یعنی در زمانی که ریاست مایکروسافت را عهده دار بود، در یکی از دبیرستان‌های امریکا انجام داد، او در این سخنرانی نکاتی را خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: "در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند".

بیل گیتس فردی است که موفقیت های چشمگیرش زبانزد خاص و عام است و می توان از تجربیات و نگرش های اندیشمندانه اش درس گرفت. او هفت اصل مهم زندگی که دانش‌آموزان در هیچ دبیرستانی فرا نمی‌گیرند، را بدین شرح بیان کرد :

اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است سعی کنید با این حقیقت کنار بیائید.

اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست و شما خودتان باید در بدست آوردن آن تلاش کنید. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آنکه نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.
 

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

شوش (شهر باستانی)

شهر باستانی شوش مرکز تمدن عیلام بوده که واقع در یکصد و پنجاه کیلومتری شرق رود دجله در استان خوزستان است.

شوش یکی از قدیمیترین سکونتگاههای شناخته شدهٔ منطقه‌است، احتمالاً به سال ۴۰۰۰ پیش از میلاد پایه گذاری شده، با وجود اینکه نخستین آثار یک دهکدهٔ مسکونی در آن مربوط به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد هستند.

شهر باستانی شوش روزگاری مرکز برخورد دو تمدن مهم بوده، که هریک به سهم خود در دیگری تأثیر داشته‌است، یکی تمدن میانرودان ودیگری تمدن عیلام. قرار گرفتن این منطقه در شمال خلیج فارس و نیز همسایگی با میانرودان در پیدایش این وضع ویژه تأثیر بسیاری داشته‌است.

شوش در دوره هخامنشیان شکوه گذشته خویش را باز یافته وچهار راه شرق وغرب گردید. با توجه به اهمیت و موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص شوش بود که راههای بسیاری و به ویژه راه بزرگ موسوم به «راه شاهی» ارتباط این شهر را به نقاط گوناگون جهان برقرار کرد.

راه شاهی که در دوره هخامنشیان و به دستور داریوش بزرگ ساخته شد، شهر شوش، پایتخت سیاسی دولت هخامنشیان را به پاسارگاد، تخت جمشید و دیگر شهرهای امپراتوری، از جمله شهر نامی سارد پایتخت کشور لیدی پیوند می‌داد.

ادامه مطلب ...