نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

طولانی ترین عکس دنیا

سیمون هوگزبرگ، عکاس دانمارکی، مدت بسیاری را برای ساختن طولانی ترین عکس دنیا صرف کرده و نتیجه عکسی شده به طول ۱۰۰ متر و عرض ۷۸ سانتی‌متر، عکس با عنوان : "همگی خواهیم مرد، ۱۰۰ متر از بودن" حکایت ساده اما زیبایی از حالتهای روزانه افراد یک شهر در حال گذر از یک نقطه معین در شهر است.
 

 

۱۷۸ نفر در این عکس حضور دارند، تمام شات ها در یک دوره ۲۰ روزه گرفته شده است، در یک نقطه ثابت از پل راه آهن قسمتی از شهر برلین در تابستان ۲۰۰۷ و جالب اینکه تنها تعداد کمی از افراد حاضر در عکس متوجه حضور عکاس بودند. طولانی ترین عکس دنیا را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید:

www.Simonhoegsberg.com/we_are_all_gonna_die/slider.html

10 اشتباه که برای برگرداندن عشقتان باید سریعاً کنار بگذارید

اگر شما هم به‌تازگی رابطه‌تان به هم خورده است، این مقاله را بخوانید...

اگر می‌خواهید عشق سابقتان را دوباره به رابطه برگردانید چند نکته مهم برایتان داریم که سعی می‌کنیم با سرعت هرچه تمام‌تر برایتان بازگو کنیم که زیاد وقتتان را نگیرد.

شاید بد نباشد که اول یک چیزی درمورد خودم بگویم. من عادت داشتم که همیشه اشتباهات بزرگی در روابطم مرتکب شوم... وقتی می‌خواستم یک نفر را به رابطه برگردانم کارهای افتضاحی می‌کردم. با گذشت زمان خیلی چیزها یاد گرفتم، موفقیت‌های زیادی پیدا کردم و الان سعی می‌کنم به بقیه دخترها و پسرها هم کمک کنم چطور عشقشان را به رابطه برگرداند.

واقعاً اینقدر وقت نداریم که من همه تاریخچه زندگیم را برایتان تعریف کنم. به‌خاطر همین سریع سر اصل مطلب می‌روم.
 

 

الان باید روی یک آمار دقیق و عمده تمرکز کنیم.

ادامه مطلب ...

نکاتی بسیار قابل تامل درباره فقر

 

 

فقر اینه که ۲ تا النگو توی دستت باشه و ۲ تا دندون خراب توی دهنت؛

 
فقر اینه که روژ لبت زودتر از نخ دندونت تموم بشه؛

 
فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛

 
فقر اینه که بچه ات تا حالا یک هتل ۵ ستاره رو تجربه نکرده باشه و تو هر سال محرم حسینیه راه بندازی؛

 
فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی اما ماجرای مبارزات بابک خرمدین رو ندونی؛

 
فقر اینه که از بابک و افشین و سیاوش و مولوی و رودکی و خیام چیزی جز اسم ندونی اما ماجراهای آنجلینا جولی و براد پیت و سیر تحولی بریتنی اسپرز رو پیگیری کنی؛ 
 
بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

گذرگاه عشق

 

 

به کلینیک خدا رفتم تا چکاپ همیشگی ام را انجام دهم
فهمیدم که بیمارم ...
خدا فشار خونم را گرفت،
معلوم شد که لطافتم پایین آمده!

زمانی که دمای بدنم را سنجید،
دماسنج 40 درجه اضطراب نشان داد.
آزمایش ضربان قلب نشان داد که به چندین گذرگاه عشق نیاز دارم

تنهایی سرخرگهایم را مسدود کرده بود ...
و آنها دیگر نمی توانستند به قلب خالی ام خون برسانند.
به بخش ارتوپدی رفتم،
چون دیگر نمی توانستم با دوستانم باشم و آنها را در آغوش بگیرم.
بر اثر حسادت زمین خورده بودم و چندین شکستگی پیدا کرده بودم ...

فهمیدم که مشکل نزدیک بینی هم دارم،
چون نمی توانستم دیدم را از اشتباهات اطرافیانم فراتر ببرم.
زمانی که از مشکل شنوایی ام شکایت کردم،
معلوم شد که مدتی است صدای خدا را آنگاه که در طول روز با من سخن میگوید نمی شنوم...!

خدای مهربان برای همه این مشکلات به من مشاوره رایگان داد،
و من به شکرانه اش تصمیم گرفتم
از این پس تنها از داروهایی که در کلمات راستینش برایم تجویز کرده است استفاده کنم :
هر روز صبح یک لیوان قدردانی بنوشم.
قبل از رفتن به محل کار یک قاشق آرامش بخورم.
هر ساعت یک کپسول صبر، یک فنجان برادری و یک لیوان فروتنی بنوشم.
زمانی که به خانه برمیگردم به مقدار کافی عشق بنوشم.
و زمانی که به بستر می روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.

امیدوارم خدا نعمتهایش را بر شما سرازیر کند :
رنگین کمانی به ازای هر طوفان،
لبخندی به ازای هر اشک،
دوستی فداکار به ازای هر مشکل،
نغمه ای شیرین به ازای هر آه،
و اجابتی نزدیک برای هر دعا.

جمله نهایی :
عیب کار اینجاست که من "آنچه هستم" را با " آنچه باید باشم " اشتباه می کنم،
خیال میکنم آنچه باید باشم هستم،
در حالیکه آنچه هستم نباید باشم ...
زنده یاد احمد شاملو

دانلود مجموعه آموزشی مدرک تخصصی امنیت و هک قانونمند(آنتی هک)CEH

 

مدرک CEH چیست ؟
آزمون و مدرک بین المللی CEH مخفف Certified Ethical Hacker متعلق به EC-Council یا International Council of Electronic Commerce Consultants می باشد .این سازمان که در نیویورک آمریکا قرار دارد شامل گستره وسیعی از اعضا در سراسر دنیا می باشد.

تاسیس این سازمان با استناد به این واقعیت صورت گرفته است که دنیای فن آوری اطلاعات به سوی تجارت الکترونیک در حال حرکت می باشد و لذا مدارک و دوره های EC-Council نیز بر اساس ترکیب تجارت و آموزش تکنیکال و ایجاد بستر مناسب جهت دستیابی به یک کسب و کار موفق بنا نهاده شده است.این مدارک بر اساس ابعاد انکار ناپذیر e-business از جمله open standards, scalability, availability و security ایجاد گردیده و این سازمان نماینده شرکتهای بزرگی از جملهMicrosoft ، IBM ، Xerox ، SONY ، Motorola ، Quantum ، Cisco و Verizon می باشد. در حقیقت EC-Council در دنیای صنعت صدای جهانی متخصصین تجارت الکترونیک بوده و در این راستا گام بر می دارد.
یکی از معروفترین و کاربردی ترین مدارک این سازمان مدرک CEH یا مدرک تخصصی هکرهای قانونمند می باشد.این مدرک بر روی تکنیکها و تکنولوژیهای هک از دیدگاه دفاعی تکیه می نماید.تکنیکهای Hacking شامل راهها و روشهایی می باشد که طی آن برنامه ها به نحوی طراحی می گردند که کارهایی فراتر از آنچه از آنها انتظار می رود را در جهت سیاستها و پروسه های امنیتی ، انجام دهند.
این دوره افراد را با Check List های امنیتی آشنا نموده و توانایی بررسی سیستم امنیتی موجود ،ابزار شناسایی نقاط ضعف سیستم و بالاتر از همه کلیه متودولوژیهای تعیین وضعیت امنیت یک سازمان توسط تستهای نفوذ را به افراد اعطا می نماید.انجام Hack در آمریکا و اکثر کشورهای جهان جرم محسوب می گردد اما انجام تستهای هک که توسط متخصصین و هکرهای قانونمند وطبق درخواست سازمانها صورت می گیرد کاملا قانونی بوده و جهت تشخیص نقاط ضعف سیستمها انجام می گیرد. 

 

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار جامع برای انجام محاسبات ریاضی در علوم و مهندسی

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/10-4/Mathematica-8.0.0.jpg 

 

نرم افزار متمتیکا جزء خانواده ای از نرم افزارها موسوم به "دستیار ریاضیات" می باشد. همانطورکه از نام آنها بر می آید این نرم افزارها عموما به عنوان دستیاری در امور ریاضیاتی به کار می رود. توان محاسباتی بالا، داشتن کتابخانه ای از توابع، دقت زیاد (صدها رقم بعد از اعشار) و ... از ویژگیهای آنها می باشد.
از ویژگیهای دیگر این نرم افزار قابلیت گرافیکی آن است. برخی از ترسیمات در ریاضی که به طور معمول (دستی) مشکل هستند، در متمتیکا به زیبایی و با دقت زیاد قابل ترسیم است.مثلا می توان چندین نمودار را همزمان و با رنگهای مختلف نمایش داد و یا نمودارهای سه بعدی را (در مختصات دکارتی،قطبی،استوانه ای) ترسیم کرد و یا میدانهای برداری (که یکی از ابزارهای مهم در فیزیک می باشد) را با داشتن معادله آنها تصویر کرد.
از نظر سطح کاربر،خوشبختانه متمتیکا طوری است که از دانش آموز دبیرستان گرفته تا یک کارشناس ریاضی می توانند از آن استفاده کنند. برای افراد دیگری نیز که سر و کارشان با ریاضی است می تواند ابزار خوبی باشد. محیط کاری آن ساده می باشد و جعبه ابزاری برای عملیات مختلف ریاضی در دسترس می باشد. یک ویژگی مهم آن شناخت و کار با ریاضیات سمبلیک است.مثلا شما عدد "پی" را به همان صورت سمبلیک آن تایپ می کنید. علامت انتگرال (که در جعبه ابزار آن قراردارد) را به همان صورت رایجی که با آن آشنا هستید وارد می کنید. و لازم نیست مانند برخی زبانهای برنامه نویسی به زحمت بیفتید . از این حیث به نظر میرسد نماد گذاری متمتیکا عالی است.
داشتن پکیج (Package) نیز قابلیت جالب دیگر آن است.پکیج ها در واقع برنامه های کوچکی هستند که در متمتیکا تعبیه شده اند و برای استفاده از آنها فقط کافی است دستور فراخوانی آنها را اجرا کنید. به زبان ساده تر پکیج ها همان جعبه کمکهای اولیه می باشند.مثلا اگر پکیج انیمیشن را فعال کنید قابلیت افزودن انیمیشن های ساده به آن را فراهم می کنید یا با فعال کردن پکیج دریک فایل مختصات قطبی می توانید نمودارهای قطبی (2 یا 3 بعدی) رسم کنید.

مباحث:
برخی از مباحث ریاضیات دبیرستانی و ریاضیات عالی که در متمتیکا می توان یافت شامل موارد زیرند:
1)مجموعه ها(اجتماع،اشتراک،...)
2)چند جمله ایها (اتحادها، ساده سازیها و ... )
3)انواع توابع(چندجمله ای، مثلثاتی، نمایی، لگاریتمی، قطبی، مختلط و... شامل محاسبه، رسم، تبدیلات و ... )
4)ماتریسها و بردارها(محاسبه، انجام عملیات و ترسیم)
5)آمار و شاخصهای مربوط به آن.
6)حساب دیفرانسیل شامل: حدگیری، مشتق(مرتبه اول،دوم،...)
7)حساب انتگرال شامل محاسبه انتگرالها.
8 )معادلات دیفرانسیل شامل حل معادله و ترسیم جوابها.
9)کار با داده ها بصورت جدولی(که مربوط به ماتریسها و آمار می شود) تحت عنوان Table.
10)کار با انواع مختصات و توابع پارامتری.
11)قابلیت نوشتن برنامه ها و الگوریتمهای ساده(از قبیل حلقه تکرار،دستورات شرطی،. 

 

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...