نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

عروسی رفتن دختر ها و پسرها

عروسی رفتن دخترها: 

دو، سه هفته قبل از عروسی، دغدغه ی خاطرش اینه که : من چی بپوشم؟! توی این مدت هر روز یا دو روز یه بار " پرو" لباس داره... اون دامن رو با این تاپ ست می کنه، یا اون شلوار رو با اون شال!! ممکنه به نتایجی برسه یا نرسه! آخر سر هم می ره لباس می خره!! بعد از اینکه لباس مورد نظر رو انتخاب کرد...حالا متناسب رنگ لباس، رنگ آرایش صورتش و تعیین می کنه...اگر هم توی این مدت قبل از مهمونی، چیزی از لوازم آرایش مثل لاک و سایه و...که رنگهاشو نداره رو تهیه می کنه... 

حتی مدل مویی که اون روز می خواد داشته باشه رو تعیین می کنه...مثلا ممکنه " شینیون" کنه یا مدل دار سشوار بکشه...! البته سعی می کنه با رژیم غذایی سفت و سخت تناسب اندامشم حفظ بکنه... یه رژیمی هم برای پوست صورت و بدنش می گیره..! مثل پرهیز از خوردن غذاهای گرم! ماسک های زیادی هم می زاره، از شیر و تخم مرغ و هویج و خیار و توت فرنگی و گوجه فرنگی(اینا دستور غذا نیستا!!) گرفته تا لیمو ترش ( این لیمو ترش واقعا معجزه می کنه، به یه بار امتحانش می ارزه!) خوب، روز موعود فرا می رسه! ساعت 8 صبح از خواب بیدار می شه( انگار که یه قرار مهم داره) بعد از خوردن صبحانه، می پره تو حموم،...بالاخره ساعت 10 تا 10:30 می یاد بیرون...( البته ممکنه یه بار هم تو حموم ماسک بزاره...که تا ساعت 11 در حمام تشریف داره!) بعد از ناهار...! لباس می پوشه می ره آرایشگاه، چون چند روز قبلش زنگ زده و وقت آرایشگاه گرفته برای ساعت 1:30 بعد از ظهر... توی آرایشگاه کلی نظر خواهی می کنه از اینو اون که چه مدل مویی براش بهترتره، هر چی هم ژورنال آرایشگر بنده خدا داره رو می گرده ....آخر سر هم خود آرایشگر به داد طرف می رسه و یه مدل بهش پیشنهاد می کنه و اونم قبول می کنه!! ساعت 3 می رسه خونه... بعد شروع میکنه به آرایش کردن

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

معما

مسئله ۱ - فرض کنید راننده یک اتوبوس برقی هستید. در ایستگاه اول ۶ نفر وارد اتوبوس می شوند ، در ایستگاه دوم ۳ نفر بیرون می روند و پنج نفر وارد می شوند . راننده چند سال دارد ؟

مسئله ۲ - پنج کلاغ روی درختی نشسته اند ، ۳ تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روی درخت باقی می ماند؟

مسئله ۳ - چه تعداد از هر نوع حیوان به داخل کشتی موسی برده شد ؟

مسئله ۴ - شیب یک طرف پشت بام شیروانی شکلی ، شصت درجه است و طرف دیگر ۳۰ درجه است . خروسی روی این پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت می شود ؟

مسئله ۵ - این سوال حقوقی است . هواپیمایی از ایران به سمت ترکیه در حرکت است و در مرز این دو سقوط می کند ، بازمانده ها را کجا دفن می کنند ؟

مسئله ۶ - من دو سکه به شما می دهم که مجموعش ۳۰ تومان می شود. اما یکی از آنها نباید ۲۵ تومانی باشد . چطور ؟

جواب ها


============ ========= ========= =========
مسئله ۱ - راننده اتوبوس هم سن شما باید باشد . چون جمله اول سوال می گوید ” تصور کنید که راننده اتوبوس هستید.”

مسئله ۲
- همه کلاغ ها ، چون آنها فقط ” در شرف پرواز ” هستند و هنوز از روی درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما ۲=۳-۵ بوده بدانید دوباره محاسبات جلوی تفکرتان را گرفته است.)

مسئله ۳ - هیچ . آن نوح بود که حیوانات را به کشتی برد و نه موسی ( “چه تعداد ” جلوی فکر کردن شما را گرفته است.)

مسئله ۴ - هیچ کدام . خروس ها که تخم نمی گذارند.اگر شما سعی کردید جواب توسط محاسبات و مقایسه اعداد بدست آورید ، شما دوباره به وسیله اعداد منحرف شدید.

مسئله ۵ - بازمانده ها را دفن نمی کنند . آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسیله کلمات حقوقی و دفن کردن منحرف شده اید.

مسئله ۶ - یک ۲۵ تومانی و یک ۵ تومانی . به یاد بیاورید ( فقط یکی از آنها ) نباید  ۲۵ تومانی باشد و همین طور هم هست . یک سکه ۵ تومانی داریم.شما با عبارت ” یکی از آنها نباید … ” فریب خوردید 

 

http://www.tanziran.com   منبع  

5 روش مطمئن برای تجارت در زمان های دشوار

در حال حاضر در بازرگانی جوی مبهم و نامعلوم حاکم است و در اکثر تجارت ها برای خارج شدن از تنگناها، راه های اشتباهی پیش گرفته می شود. معمولا معاملات را از سر می گیرند و منتظر پیشرفت اقتصادی می مانند. در چنین اقتصادی، بازاریابی مجدد مساوی خودکشی است. بهترین کار افزایش معاملات بدون افزایش حجم سرمایه است. این کار سرمایه شما را محافظت می کند و تجارت شما را در مقابل تهدیدهای رقیبان و سرمایه داران مقاوم می سازد; رقیبانی که از لغزش های شما برای سبقت گرفتن و ربودن مشتریان تان استفاده می کنند. در این مطلب پنج روش مطمئن برای معامله در زمان های دشوار ارائه شده، که مطمئنا از کاربرد آنها سود خواهید برد: 
 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

ایجاد یک شبکه خانگی بین دو کامپیوتر به زبان ساده

با آمدن سیستم های جدیدتر بازار کامپیوتر، افراد زیادی اقدام به خرید آنها پیدا می کنند. پس از خرید یک کامپیوتر جدید و قوی تر، کامپیوتر قدیمی بلا استفاده در گوشه خانه جای میگیرد. و یا بعضی از کاربران از لپ تاپ استفاده می کنند و می خواهند آن را با کامپیوتر شخصی شبکه کنند. وصل کردن دو کامپیوتر به هم از ساده ترین مباحث شبکه به حساب می آید. پس از ساخت شبکه علاوه بر امکان انتقال اطلاعات از این طریق شما می توانید از یک امکان لذت بخش دیگر نیز استفاده کنید! با شبکه شدن دو کامپیوتر شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خانگی خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید. در این ترفند به نحوه ایجاد یک شبکه بین دو کامپیوتر به زبان ساده میپردازیم.

برای شبکه کردن دو کامپیوتر، شما به سخت افزار شبکه بر روی هر دو سیستم و به مقدار لازم کابل شبکه نیاز دارید.
 
بقیه در ادامه مطلب
ادامه مطلب ...

مصرف شکلات باعث افزایش محاسبات ذهنی میشود

تیتر : مصرف شکلات باعث افزایش محاسبات ذهنی میشود 

 


خلاصه : آزمایشات نشان می دهد، داوطلبان پس از مصرف این ماده کمتر احساس خستگی فیزیکی و ذهنی کرده و دقت ذهنی آنها افزایش پیدا می کند
متن کل خبر : به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلامت نیوز، به گفته دانشمندان محاسبات ذهنی در داوطلبانی که در آزمایش شرکت کردند پس از مصرف میزان زیادی از ماده فلایانولز که در شکلات به وفور وجود دارد، افزایش یافته است.
نتایج این آزمایشات نشان می دهد، داوطلبان پس از مصرف این ماده کمتر احساس خستگی فیزیکی و ذهنی کرده و دقت ذهنی آنها افزایش پیدا می کند.
محققان دانشگاه نورث آمبریا پس از ارائه نتایج آزمایشهای خود اعلام کردند که شکلات می تواند در انجام وظایف پیچیده و طاقت فرسای ذهنی موثر واقع شود.
بر اساس این گزارش ،یافته ها نشان می دهد دانش آموزانی که قبل از امتحانات شکلات مصرف کرده باشند می توانند نتیجه بهتری از امتحان خود به دست آورند.
ماده "فلاوانولز" قسمتی از ماده شیمیایی پلی فنولز است که مصرف آن باعث افزایش جریان خون در مغز انسان می شود.
این گزارش می افزاید:به منظور نمایش توانایی این ماده، دانشمندان از 30 داوطلب در گروههای سه تایی درخواست کردند که اعداد مبدا احتمالی که توسط رایانه انتخاب می شد را به صورت معکوس شمارش کنند.
نتایج نشان می دهد که داوطلبان پس از نوشیدن شکلات داغ که حاوی مقادیر زیادی از ماده فلاوانولز بود نسبت به زمان قبل از مصرف این ماده، شمارش معکوس را با دقت بیشتر و سرعت بالاتری انجام دادند، در عین حال داوطلبانی که شکلات را نوشیده بودند حتی پس از ساعتها شمارش احساس خستگی نکرده و به فعالیت خود ادامه دادند.

کفیر چیست ؟

خلاصه : به چه دلیل این نوشیدنی خواص سحر آمیز دارد ؟
متن کل خبر : کفیر چیست ؟
کفیر یک نوع ماست نوشیدنی است که خاستگاه آن کوه های قفقاز واقع در اتحادیه جماهیر شوروی سابق می باشد . اولین تولید کنندگان آن چوپانان قفقازی بودند که توانستند این نوشیدنی خوشمزه را از دانه های کفیر تهیه کنند . افسانه های مردم قفقاز می گوید که دانه های کفیر هدایایی از طرف خداوند هستند . کفیر بر گرفته از کلمه کف« Kef » در زبان ترکی است که به معنای خوشی و لذت می باشد .

چرا مردمان قفقاز به داشتن عمر طولانی شهرت دارند ؟
مردمی که با داشتن عمری بالای صد سال هنوز هم بر اسب سوار می شوند و در دامنه های قفقاز یکه تازی می کنند . آنها راز سلامتی و عمر زیاد خود را به مصرف کفیر نسبت می دهند .

به چه دلیل این نوشیدنی خواص سحر آمیز دارد ؟
این نوشیدنی تخمیری از مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده است بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری ها می دانند . به این باکتری ها « پروبیوتیک » اطلاق می شود . همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش های حیاتی جهت رشد سلول ها است . کمبود اسید فولیک در خانم ها بویژه خانم های باردار شایع است . این محصول معجزه آسا در پیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است . مهمترین خواص درمانی آن در مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا به ثبت رسیده است .

 

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...