نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نمونه ای از طنز دیروز

جنازه ای را به راهی می بردند. درویشی با پسر بر سر راه  ایستاده بودند.پسر از پدر پرسید:که بابا در اینجا چیست؟ گفت:آدمی! گفت:کجایش می برند؟ پدر گفت: به جایی که نه خوردنی باشد و نه پوشیدنی نه نان و نه آب و نه هیزم نه آتش نه زر و نه سیم نه بوریا و نه گلیم. پسر گفت: بابا مگر به خانه ی ما می برندش؟  ( عبید زاکانی)

سخنانی از ناپلئون بناپارت


سخنانی از ناپلئون بناپارت


ناپلئون بناپارت : در دنیا فقط از یک چیز باید ترسید و آن خود ترس است .


ناپلئون بناپارت : اولین شرط توفیق شهامت و بی باکی است .


ناپلئون بناپارت : نایاب ترین چیزها در جهان دوست صمیمی است .


ناپلئون بناپارت : دردها و رنج ها فکر انسان را قوی می سازد


ناپلئون بناپارت : کسانی که روح نامید دارند مقصرترین مردم هستند.

ادامه مطلب ...

راهنمای پدر مادر آزاری -18

1-علم ثابت کرده که غذا رو بمالی به صورتت خوشمزه تر می شه

۲ـ خودتو خسته نکن که فرق آره و نه را یاد بگیری

۳ـ همیشه دو تا شیرینی بردار با هر دستت یکی

۴ـ سینه خیز برو تو جاهای تنگ و تاریک که دست مامان بهت نرسه

۵ ـ اون لیوان پلاستیکی که سرش چند تا سوراخ داره می دونی اسمش چیه : آب پاش

۶ ـ مداد شمعی هاتو گاز بزن نترس گلم اونا به هیچ وجه سمی نیستند

۷ ـ اگه گفتی کاغذ توالت چند متره ؟

۸ ـ می تونی واسه خوابیدنت شرط بذاری مثل اینکه همه جک و جونورات باهات بیان تو رختخواب

۹ ـ یاد بگیر در توالت و از تو قفل کنی و جیغ بزنی

۱۰ ـ شب که می خوای بخوابی وانمود کن که ترسیدی مامان و مجبور کن تا گوشه کنار اتاقت و بگرده تا هیولا را پیدا کنه وقتی همه جا رو گشت و رفت بیرون پنج دقیقه صبر کن دوباره جیغ بکش تا بیاد همه جا رو بگرده ادامه مطلب ...

فریدون مشیری

ازبرگ ها شنیدم آواز ماه را

وز آب ها ترانه ی خواب گیاه را

آموختم ز برق سرشک ستاره ها

فریاد اشک را و زبان نگاه را

وآن چشم آهوانه که یک عمر روز و شب

بی گریه سر نکرد

غم را به من نمود و شبان سیاه را

 

با آن که در تبسم مهر تو یافتم

ذوق گناه را

اما

همیشه زمزمه واریست بر لبم:

که ای عشق

پیش از ان که تو خاکسترم کنی

ای کاش می شناختم ازراه چاه را!

قدرتمندترین مردان اقتصادی جهان معرفی شدند

بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت اپل قدرتمندترین مرد جهان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی شناخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران نشریه اقتصادی فروچون در آخرین گزارش خود قدرتمندترین مردان جهان را در عرصه اقتصاد معرفی کرد
در این گزارش استیو جابز بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت اپل به عنوان قدرتمندترین مرد جهان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی شناخته شده است
جابز متولد سال 1955 در ایالت کالیفرنیا و موسس شرکت رایانه‌ای اپل است که در سن 30 سالگی به جمع میلیونرهای جهان پیوست.
شرکت اپل در سال 1976 به عنوان یک شرکت تولید کننده رایانه پا به عرصه وجود گذاشت. اولین محصول این شرکت با نام اپل یک با قیمت 666 دلار روانه بازار شد. از محل فروش این محصول 774 هزار دلار سود عاید جابز و همکارانش شد. ادامه مطلب ...

روش های مناسب برقراری ارتباط با مردم

به طور حتم شما در محیط کار، دانشکده و یا در میان در و همسایه با افراد جدیدی رو به رو می شوید که بنا به ضرورتی مایلید با آنها آشنا شوید و ارتباط برقرار سازید. حال برقراری این ارتباط باید به نوعی باشد که آنها احساس نکنند شما فرد بی مبالاتی هستید. اگر افراد راجع به شما چنین فکری کنند به طور حتم این رابطه سرانجام مثبتی نخواهد داشت، پس در این جا به شما راه حل هایی می آموزیم تا بهترین روش را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید:

PersianUser.COM

 

راه حل ها:
1 - خودتان را محدود نکنید: از آنجا که عکس العمل های مردم در مقابل هر یک از رفتارهای شما متفاوت است، بهتر است همانطور که صلاح می دانید عمل کنید و از عکس العمل منفی آنها ناراحت نشوید. البته اگر در کمال پر رویی و بدون مقدمه یکباره سرغ کسی بروید و سعی کنید که یکدفعه با او خیلی صمیمی شوید و سر از کار و زندگی اش در بیاورید، چندان صورت خوشی نخواهد داشت. از آنجا که اکثر مردم خوش رو هستند و مایل به برقراری ارتباط، شما می توانید با بیشتر آنها کنار بیایید. در هر حال اگر در هنگام پیش قدم شدن برای شروع ارتباط از طرف مقابلتان روی خوش ندیدید و احساس کردید که تمایلی به صحبت و ارتباط با شما ندارد بهتر است بدون آنکه ناراحت شوید یا واکنش غیر منطقی و بی ادبانه ای نشان دهید از خیرش بگذرید و به حرف ها و یا حرکات آزار هنده اش اعتنا نکنید.
ادامه مطلب ...

زنان از دید زنان!!!!!!!!

گفتگوی زنان رقابت در وراجی است!(مادام دو دفان)

زنان هرگز نباید فراموش کنند که بردگان افکار عمومی هستند!(مادام دو منتون)

خوشحالم که مرد نیستم چون در آنصورت مجبور بودم با زنی ازدواج کنم!(مادام دو ستال)

زنان مغز ندارند اگر سر کوچکشان را پر کنیم از کار می افتد!(دکتر بلانش ادوارد)

اگر ما زنان می خواهیم مفید و محبوب باشیم نباید بیش از حد هوشمند باشیم!(برنادت ژوون)

زنان هنگامی که دیگر محبوب نیستند باید بمیرند!(دلفین گه)

(نباید قلب تو دنبال زنی کشیده شود در این بیراهه ها سرگردان مشو. زیرا مردان بسیاری را از پای درآورده است و هنوز هم از پای در می آورد.قویترین مردان به دست زنان کشته شده اند. خانه ی زن راه جهنم است و به ویرانه های مرگ می انجامد!)

گیتار فلامنکو

گیتار فلامنکو مانند رقص وآواز فلامنکو یک روش بومی و محلی برای بیان احساسات است که توسط ساکنان خاصی از اندلس که همان اسپانیا میباشد ابداع شده است. در تاریخ فلامنکو سه دوره حایز اهمیت است اولین دوره از ابتدای قرن 19 تا 1860 که در این دوره فلامنکو بخشی از زندگی کولی های اندلس و مردم فقیر محسوب می شده است بصورتی که آنها این هنر را برای خود نگاه داشته و هرگز بیرون از اجتماعات خود به اجرا نمی پرداختند کولی ها از کاتالونیا وارد خاک اسپانیا شدندآنها در رابطه با ریتم و موسیقی دارای قابلیتهای برجسته ای بودند .آنها ضمن تقلید از موسیقی های محلی اسپانیا که شدیدا با روحیاتشان سازگاری داشت عناصر جدیدی به آن می افزودند حاصل خلاقیت آنها پدید آمدن(فلامنکوی آوازی)است..دومین دوره از سال1860 تا 1910 میباشد که در این دوره کافه ها یا باشگاه هایی جهت اجرای فلامنکو تاسیس شد. از آن زمان تاکنون فلامنکو از محیط طبیعی خود خارج شده تا خود را به جهانیان بشناساند.

آن اتفاق شورانگیز آن حادثه ی پر ماجرا از راه رسید و من هنوز ناباورانه به آن چه گذشت خیره خیره نگاه می کنم! این اولین بار بود شاید هم آخرین بار اما هر چه بود چنان مرا از خودم جدا کرد که حس کردم دیگر توان ماندن ندارم!و اشتباه کردم چون حتی توان رفتن هم نداشتم!

کاش می شد همه ی آنچه را که درونم را اینگونه زیرو رو کرد فریاد کنم اما....کسی که برایش نوشتم سکوتم را نیز می فهمد!

ای همه ی پنجره ها رو به تو     شهرو ده آشفته ی آشوب تو

کوه مه آلود پر ابهام من             عشق پرآوازه ی گم نام من

ای عسل از شوق تو شیرین شده   شهر شب از چشم تو آذین شده

کاش دلم پیش شما بود وبس         آنطرف پنجره ها بود و بس

من همه ویرانی و ویرانی ام        حک شده این نقش به پیشانی ام ...

نقاره

یکی از سنتهای باستانی که در حفظ موسیقی ملی ایران تاثیری بسزا داشته و تا سالهای پایانی دوره ی قاجاریان ادامه داشته نقاره زنی بوده است. نقاره در کشور ما پیشینه ای کهن و تاریخی دارد و به گروهی از سازهای گوناگون چون: نقاره طبل شیپور سرنا  دهل  گاودم و صداها ولحنهایی که از انها برمی خاست گفته می شده است. بیشتر این آلات ضربه ای بودند و با چوب یا چرم نواخته می شدند. نقاره را نوبت و نوازندگان نقاره را نوبت زن می گفتند. نقاره معمولا از مس ساخته می شد و در زمان حرکت آن را بر مقدم جهاز شتر می بستند  در حال سواری و حرکت می نواختند. پیش از اسلام ایرانیان نقاره را صبحگاه و شامگاه و به هنگام جنگ و صلح به کار می بردند.

پیانو

پیانو از سازهای اروپایی است که در زمان فتحعلی شاه به ایران امد و از زمان ناصرا لدین شاه مورد توجه قرار گرفت.پس از تاسیس موزیک دارا لفنون در کنار دیگر سازهای خارجی مانند ارگ  قره نی  فلوت  ویلون  نوازندگی آن معمول شد و چون بزرگ سنگین و گران قیمت بود و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و تنها اعیان و اشراف به آن دسترسی داشتند اسباب تجمل خانه و وسیله ی تشخص آنان گردید.نواختن پیانو از زمانی در ایران معمول شد که ناصرا لدین شاه چندتن از موسیقی دانان اروپایی را برای تاسیس مدرسه ی موزیک به ایران دعوت کرد. جواد معرفی فرزند استاد فقید موسی معروفی است. او یکی از نوازندگان بنام این سازدر ایران است.

پیدایش اولین سازها

طبیعی ترین وسیله ی آواز سینه و حلقوم طبیعی انسانی و ساده ترین وسیله ی ایجاد وزن دستهای آدمی است. انسان با برهم زدن دستها وزن را نگاه می داشته و نغمه ها و اهنگها را همراهی می کرده است.

بعدها بشراز شاخ حیوانات و روییدنیهایی که دردسترس داشته سازهای بادی مانند بوق و نی را اختراع کردو با کمک حس شنوایی سوراخهایی با توجه به معتقدات نجومی و اعداد مقدس در انها تعبیه کرد. مثلا نی کامل دارای 7 سوراخ است که ان را هفت بند نیز می گویند.7 از اعداد مقدس نزد بابلیان بوده بابلیها به علم نجوم بسیار اهمیت می دادند و تصور می کردند عطارد زهره مریخ مشتری زحل افتاب و ماه مظاهر خدایانند و از هفت روز هفته هر روز را به ستایش یکی اختصاص می دادند.گمان می رود انسان در اختراع ساز زهی از کمان الهام گرفته و از شکل ان استفاده کرده و آن را بصورت چنگ در اورده است.

موسیقی کلاسیک

در تاریخ موسیقی ، دوران بینا بینی گذر از سبک باروک تا شکوفایی کامل سبک کلاسیک دوره پیش کلاسیک خوانده میش ود ؛ دوره ای که از حدود 1730تا 1770 به درازا کشید دگرگونی سلیقه ای موسیقیایی با دگرگونی پیشین در هنرهای بصری همانندی داشت این سبک نو ، حتی هنگامی که باخ و هندل به خلق شاهکارهای باروک می پرداختند نیز رو به بسط و گسترش بود کارل فلیپ امانوئل باخ (1788 _ 1714 ) و یوهان کریستان باخ

 ( 1782 _ 1735 )  پسران باخ ، از پیشگامان این سبک بودند در میانه سده هجدهم ، توجه آهنگسازان بر سادگی و وضوح متمرکز بود و هرچه بیشتر از آنچه سبب غنای آثار پایانی باروک شده بود دوری می جستند توجه به ملودی خوش آهنگ و هارمونی ساده سبب شد که بافت پلی فونیک کنار گذاشته شود . کارل فلیپ امانوئل باخ ، موسیقی برخوردار از تقلید اکید پلی فونیک را ( خشک و مطرود و فضل فروشانه ) توصیف کرده است . آهنگسازان میانه سده هجدهم شنوندگانشان را با گونه ای از موسیقی که دارای تضاد های حالت و تم بود سرگرم می کردند . برای این موسیقی سبک و دلپذیر اصطلاح سبک گالان ( سبک با شکوه و زیبا ) به کار می رفت

 

اصطلاح کلاسیک معانی گوناگونی دارد و به همین سبب می تواند شبهه انگیز باشد این اصطلاح گاه به دوران باستانی یونانی و روم اشاره دارد یا ممکن است برای هر اثری که از جذابیت پایدار و همیشگی برخوردار است به کار رود ( مانند فیلم کلاسیک ) بسیاری از مردم اصطلاح موسیقی کلاسیک را برای هرگونه از موسیقی که راک ، جاز ، عامیانه ( فولکلوریک)، یا پاپ نباشد به کار می برند .

ادامه مطلب ...