نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

ساده رنگ...............................سهراب سپهری

آسمان آبی تر

آب آبی تر

من در ایوانم رعنا سر حوض

رخت می شوید رعنا

مادرم صبحی می گفت: موسم دلگیری است

من به او گفتم:زندگانی سیبی است گاز باید زد با پوست!

زن همسایه در پنجره اش تور می بافد می خواند

آفتابی یکدست

سارها امده اند

تازه لادن ها پیدا شده اند

من اناری را می کنم دانه به دل می گویم:

خوب بود این مردم دانه های دلشان پیدا بود!

می پرد در چشمم آب انار اشک می ریزم

مادرم می خندد

رعنا هم!

واگیر

یکی از مسری ترین چیز هایی که می شناسم خنده است.

اما اندوه نیز واگیر دار است.

ترس فرق می کند.

ترس به اندازه ی خنده و اندوه انتقال پذیر نیست.

ترس تقریبا به تمامی موضوعی تنهاست.

من از بیرون پرتاب شدن از این جهان می ترسم!

جان شیفته

شاید من به اندازه ی کافی نیرومند نیستم! شخصیتم استوار نیست. پیوند هایی که پر صمیمانه باشد مثل پیچک های جنگلی انرژی مرا می مکند: دیگر به اندازه ی کافی برای خودم نمی مانم. می کوشم مورد پسند طرف باشم می کوشم به شکل آن چیزی در بیایم که او دلش می خواهد. و این پایان بدی دارد.زیرا شخص اگر بیش از حد از سرشت خود چشم بپوشد احترام به خود را دیگر از دست می دهد!                                                                        

                                                                                                         (رومن رولان)

صنما... حافظ

صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم                        تا به کی در غم تو ناله ی شبگیر کنم

دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود                     مگرش هم ز سر زلف تو زنجیر کنم

آنچه در مدت هجر تو کشیدم هیهات                      در یکی نامه محالست که تحریر کنم

با سر زلف تو مجموع پریشانی خود                       کو مجالی که سراسر همه تقریر کنم

آنزمان کارزوی دیدن جانم باشد                              در نظر نقش رخ خوب تو تصویر کنم

گر بدانم که وصال تو بدین دست دهد                      دین و دل را همه در بازم و توفیر کنم

دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی                    من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم

نیست امید صلاحی ز فساد حافظ                          چونکه تقدیر چنین است چه تدبیر کنم  

View Full Size Image عشق نیز مانند مرگ سهمگین است...

روشنی من گل آب ......... سهراب سپهری

.....می روم بالا تا اوج   من پر از بال و پرم

پرم از راه از پل از رود از موج

               پرم از سایه ی برگی در آب:

                                          چه درونم تنهاست!

View Full Size Image

جاودانه

نمی توانستم به راحتی از تو بگذرم...

حتی در زمانی که می دیدمت برایت دلتنگ می شدم. خانه ی ذهن من خانه ی دل من قفل شده بود و تو همه ی قفل ها را شکستی و هوا به درون پاشید هوای سرد و نیز هوای گرم و تمام روشنی ها...

و این گوهری است که تو برای من به یادگار گذاشتی..

گوهری که همیشه جاودان است!

View Full Size Image

همه ی دوست دارم ها

 روز اولش قشنگه

حرف ماه و سال که باشه

 پای هر عشقی می لنگه

مردم معشوقه نمی خوان

دنبال برده می گردن

اگه مردی به سیبیله

بابا گربه ها آخر مَردن

دخترا غروب که می شه

پی نقاشی خویشن

همه تو کار گریمن

همه نقاش باشی می شن

گاهی توی برکه ی چها رراه

تو نخ یه صید تازه

واسه بار سوم امروز

 یارو می خواد دل ببازه

                                                      ترانه سرا: شاهکار بینش پژوه

و اما امروز تلفن های دوران دانشجویی

فرض کنیم  از آن دسته دانش آموزانی هستید که ورود به دانشگاه خواب و خوراک را  از شما ربوده است و به همین دلیل یکسال هر گونه تفریح و خوشی را بر خود حرام میکنید و با همه قطع رابطه می کنید و مثل یک حیوان شریف و زحمتکش (که به دلیل اینکه ممکنه بعضی دوستان ازش برداشت توهین آمیز بکنند اسمشو نمیارم) درس می خوانید و در نهایت موفق می شوید یک رشته 4 ساله در شهری غیر از شهری که ساکن هستید قبول شوید.این مقاله در نظر دارد نگاهی داشته باشد به تماس های تلفنی یک دانشجوی لیسانس صفر کیلومتر در یک شهر غریب:

 

ترم اول(ترم جو گیریدگی): الو سلام مامانی.منم هوشنگ.وای مامانی نمی دونی چقدر اینجا خوبه. دانشگاه فضای خیلی نازیه.وای خدا خوابگاه رو بگو.وقتی فکر می کنم امشب روی تختی می خوابم که قبل از من یه عالمه از نخبه ها و دانشمندای این مملکت توش خوابیدن - و جرقه اکتشافات علمی از همین مکان به سرشون زده – تنم مور مور میشه.راستی اینجا تو خوابگاه یه بوی مخصوصی میاد  که شبیه بوی خونه اصغر شیره ای همسایه بغلیمونه.دانشجوهای سال های بالاتر میگن این بوی علم و دانشه! لامسب اینقدر بوی علم و دانش توی فضا شدیده که آدم مدهوش میشه!!! پریشب یکی از بچه ها به خاطر OVER DOSE از دانش رفت بخش مسمویت بیمارستان

ادامه مطلب ...

برف

برف کودکی است با لباس سفید رنگ. دختر بچه ای که تازه اولین گام هایش را روی زمین می گذارد. به شکل دختر بچه ای یک ساله پدیدار می شود و سپس از بین می رود و سال بعد دوباره پدید می آید و همیشه در همان سن باقی می ماند و هیچ گاه گرفتار پیری نمی شود. همه ی ما در برابر برف و عشق و مرگ مانند کودکان می شویم!A snowman ♡

غم

در عمق هر زندگی چیزی وحشت آور سنگین و سخت وجود دارد

چیزی شبیه به یک رسوب یا یک لکه...

به جز قدیس ها همه ی ما انسانها و در واقع همه ی ما موجودات زنده به بیماری غم گرفتار هستیم

این بیماری حتی در جشن هایمان نیز موجودیت خود را نشان می دهد.بنابراین شادی کمیاب ترین احساس در این دنیاست!

چند نکته ریز در ویندوز

 

برای این که بتوانید از رایانه اتان راحت تر و بهتر استفاده کنید توجه شما را به چند ترفند جلب مبکنیم .
کاهش سرعت ناگهانی کامپیوتر
اگر ناگهان از سرعت کامپیوتر کاسته شد و احساس کردید کامپیوتر شما کند کار میکند به احتمال فراوان دلیل آن استفاده از Cut و Copy یک فایل بزرگ و نگهداری آن در بخشی از حافظه انتقال اطلاعات کامپیوتر به نام Clipboard است. برای پاک کردن محتویات این حافظه که عامل اصلی از دست دادن سرعت کامپیوتر است انتخاب چند حرف ساده و کپی مجدد آن به کلیپ بورد حافظه را از اطلاعات غیر ضروری تخلیه خواهد کرد.


رنگ و خمیده نوشتن در مایکروسافت ورد
برای پر رنگ کردن Bold و خمیده نوشتن Italic کلمات در مایکروسافت ورد راههای فراوانی مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترین روش پر رنگ نوشتن کلمات و جملات تایپ علامت ستاره (شیفت و عدد 8) بدون فاصله دقیقاً در ابتدای کلمه و جمله و تایپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهای جمله است. خمیده کردن کلمات هم با قرار دادن علامت خط تیره (شیفت و علامت منها) در اول و آخر کلمات انجام میشود.

ادامه مطلب ...

مامانی

 

 





پخش موزیک سریال امام علی (ع) به وسیله سیم کارتهای ایرانسل!

همگی شما احتمالأ سریال امام علی (ع) که چند سال پیش از سیما پخش میشد را به یاد دارید. موزیک به یاد ماندنی این سریال پس از گذشت ها مدتها همچنان در خاطره ها باقی مانده است. در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی یا اعتباری ایرانسل استفاده میکنید با استفاده از یک ترفند مخفی و ساده میتوانید موزیک این سریال را بشنوید.جالب اینکه  این کار کاملأ رایگان است و با استفاده از قابلیت دایورت میتوانید کاری کنید هر کس با شما تماس گرفت این آهنگ را بشنود!

ادامه مطلب ...