نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

از تجربیات دکتر گیلور هاوزر

هنر آرایش به قدری قدیمی و کهن است که قدمت و سابقه ی آن به تمدنهای قدیمی و باستانی می رسد. کلـیو پاترا ملکه مصر خطوط صورتش را با آرایش زیبا می ساخت و من در هند باستان نقاشیهایی در معابد آنجا دیده ام که قیافه ی زنانی را نشان می دهد که لبان چشمها و ابروها را با ظرافت زیاد و با طرز لطیف و مطبوعی واضح و برجسته کرده بودند هر قیافه ی زنانه ای دارای خطوط زیبایی است و کار زن این است که خطوط زیبا را زیبا تر سازد و بینی را اگر زیاد پهن است کم کند یا چانه را اگر خیلی کوچک است اصلاح نماید و... وقتی خانمها پیش من می ایند و به من می گویند که انها هیچ وقت آرایش نکرده اند من سعی می کنم به انها بگویم و بفهمانم من عقیده دارم کسی که نخواهد زیبا باشد و یا جاذ به ی خود را نشان دهد مرتکب عملی خارج از نزاکت شده است! هیچ کس حق ندارد بدون آنکه با جاذبه و خوشحال و شاد باشد بین مردم رفت و امد کند. همینطور من عقیده دارم این موضوع برای زن طبیعی است که زیبایی خود را زیبا تر کند همانطور که پرندگان و حیوانات بال وپر خود را صیقل می دهند و یا خود را در آب شستشو می دهند. من خانمی را می شناسم که خانه اش در لندن در طی جنگی برق آسا بمباران شد وقتی به جستجوی اشیای خود در خرابه های خانه ی خویش رفت اولین چیزی که جستجو نمود و به دست اورد لوله ی ماتیک لبانش بود!

داستان قشنگ شیطان ونمازگذار

 
مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند.

لباس پوشید و راهی خانه خدا شد.

در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد،

خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.

مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و

در همان نقطه مجدداً زمین خورد!

او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش

را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))،

از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.

مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد

ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست

در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند.

مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند.

مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.

مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند.

مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.

شیطان در ادامه توضیح می دهد:

((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.))

وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهمان به مسجد برگشتید،

خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم

و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید.

به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر

باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید.

بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.

داستان:

کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید

چقدر اجر و پاداش ممکن است ازمواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر

دریافت کنید. پارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد.

این کار را انجام دهید و پیروزی خدا را ببینید.

شکارهای شاهانه در ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد 

شکار کردن تاریخ دیرینه‌ای دارد که این امر در خاندانهای حکومتگر ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. چنان که در تاریخ معاصر ایران و به ویژه زندگی پادشاهان قاجاری دقت شود و عمده تنوع آنان که یادگاری از دوران کوچ نشینی و بیابان گردی است همین شکار است.

دوران قاجار

در بین این پادشاهان ناصرالدین شاه قاجار جلوهٔ استثنایی دارد. وی چندین ماه از سال را با وجود مشکلات و خطرات آن زمان در سفر و شکار می‌گذرانید و بسیاری از کارگزاران حکومتی که چندان علاقه و شاید بنیه‌ای برای این کار نداشتند با خود هماره می‌‌کرد که حتی گاه به مرگ برخی از آنان که از لحاظ سنی فرتوت بودند منجر می‌شد؛ چنان که عین‌الملک که مورد محبت شاه بود در منطقه کن در شمال‌ غربی تهران در حین شکار شاهانه جان داد که موجب تکدر خاطر شاه را فراهم کرد به طوری که از آن سال دیگر برای شکار به کن نرفت.

شکار در سراسر مملکت برای همه مجاز بود به استثنای شکارگاههای سلطنتی که در مجاورت پایتخت بود و سخت حفاظت شکاربانان قرار داشت و این شکاربانان طبق معمول در قبال گرفتن رشوه شکارچیان را بدان مناطق راه می‌دادند.

مراکز شکار اطراف تهران عبارت بودند از: کن، دوشان‌تپه، دره لار، شهرستانک و سُرخه‌حِصار و البته در مسافرتهای طولانی مناطق بسیاری از ایران در زمرهٔ مناطق قُرُق شده قرار می‌گرفتند. حیواناتی که شکار می‌شدند عبارت بودند از: کفتار، گرگ، شغال، روباه و دله، یوزپلنگ، سیاه‌گوش، شیر بدون یال خوزستان، پلنگ، خرس، قوچ و آهو و کل.

دوستعلی‌خان معیرالممالک یک روز شکاری ناصرالدین شاه را چنین گزارش می‌‌کند:

ادامه مطلب ...

Card Postal Valentine + SMS Makhsoos

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید
 

  

 

SMS روز ولنتاین

 به علت حضور گشت ارشاد در مراسم ولنتاین ، مراسم دیدار خواهران و برادران بصورت جدا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجا میگردد

 --------------

 عربستان و بسیاری از کشورهای عربی فردا را ولنتاین اعلام کردند

 --------------

 سلام درسته که نشد برات خرس و قلب بخرم اما این اس‌ام اس رو برات بفرستادم تا بدونی همیشه دوست دارم ولنتاین مبارک

 --------------

 اگه شکلات بودی شیرین‌ترین بودی . اگه عروسک بودی بغلی‌ترین بودی. اگه شمع بودی روشن‌ترین بودی و تا زمانی که دوست منی عزیز ترینی ولنتاین مبارک

 --------------

 

ادامه مطلب ...

کد ناپلئون

کد ناپلئون یا مجموعه قوانین مدون ناپلئون (به فرانسوی: Napoleonic code) در واقع پایه قانون مدنی فرانسه است که زیر نظر ناپلئون تنظیم و تصویب گردید.
ناپلئون بناپارت حقوقدانانی را که از هر حیث واجد صلاحیت باشند را انتخاب و مامور به تدوین قانون مدنی فرانسه نمود. او برای نشان دادن علاقه خود و اهمیت موضوع، در جلسات بحث و مذاکرات آنها حاضر می‌شد. او نتیجه کار هیأت مزبور را از کشور گشایی‌های خود مهمتر و موثرتر می‌دانست . آنها نه تنها قانون مزبور را بر اساس مبانی حقوقی «رومی - ژرمنی» و ارزشهای جامعه فرانسه بنیان نهادند بلکه از حقوق دیگر کشورها نیز بهره جستند و از جمله به منابع حقوق اسلامی و حتی فقه امامیه هم مراجعه کردند. به عنوان مثال از کتاب «جامع عباسی» تالیف «شیخ بهایی» در فهرست منابع قانون مدنی فرانسه نام برده شده‌است. این قانون در سال ۱۸۰۴ میلادی پایان یافت و در سال ۱۸۰۷ قانون مدنی فرانسه رسما به عنوان «کد ناپلئون» نامگذاری شد.

« کدناپلئون » اگر چه تا آن زمان اولین قانون مدنی نبود که در اروپا تنظیم شده باشد ، اما اساس حقوق مدنی در کشورهای پیرو حقوق نوشته امروز است و بیشتر قوانین مدنی دنیا تحت تاثیر «کد ناپلئون» تنظیم شده‌اند.


ادامه مطلب ...

؟؟؟

انسان حسود خیال می کند 

 که با اشک ها و فریادهایش می تواند عمق عشق خود را ابراز کند اما نمی داند که با این کار تنها خود خواهی دیرینه اش را که در هر کس وجود دارد ابراز می دارد.TinyPic image

از این که ===============

من چنگی مهزونم آهنگی موزونم در گلو مانده دور از آن آغوشم در دل خاموشم یاد تو مانده زین رنج جان سوزم کز اگاه کی شد که یاری دمسازم جز بانگ نی شد کو هم دردی و هم رازی عاشقان را تا بنمازد مستانه کار جان را از دل برارد سوز نهان را از این که تو را دوست دارم می خوام این گل زیبا را به زیبایی خود اضافه کنی...........

پاییز

کاش چون پاییز بودم

کاش چون پاییز بودم

کاش چون پاییز خاموش و ملال انگیز بودم

برگهایم یکایک زرد می شد. آفتاب دیدگانم سرد می شد. آسمان سینه ام پر درد می شد!

ناگهان طوفان اندوهی به جانم چنگ می زد..اشک هایم همچو باران  دامنم را رنگ می زد..

چه زیبا بود اگر پاییز بودم

وحشی و پر شور و رنگ آمیز بودم

شاعری در چشم من می خواند .. شعری آسمانی

در کنارم قلب عاشق شعله می زد در شرار آتش دردی نهانی

نغمه ی من همچو آوای نسیم پر شکسته

عطر نم می ریخت بر دلهای خسته

پیش رویم:

چهره ی تلخ زمستان جوانی

پشت سر:

آشوب تابستان عشقی ناگهانی

سینه ام منزلگه اندوه و درد و بدگمانی!

کاش چون پاییز بودم

کاش چون پاییز بودم..

عاشقانه ها

تنها از هم صحبتی با نامزدتان لذت ببرید. این موضوع قاعده ای اساسی در روابط عاشقانه است همیشه عاشق و معشوق هم باشید در عوض اینکه تصور کنید هر آنچه شما فکر می کنید عاشقانه است بیاموزید که تصور کنید آنچه همسرتان در ذهن می پروراند عقاید عاشقانه هستند. صبح زود از خواب برخیزید و در کنار هم نظاره گر طلوع خورشید باشید تمای یادگاری های عشق قدیمی تان را از بین ببرید و از این مهمتر این که همه عشقهای گذشته تان را بدست فراموشی بسپارید بهترین لباسهایتان را در منزل و برای همسرتان بپوشید در مقابل مادر, خواهر و دوستان و همکاران همسرتان از او تعریف کنید چون او بخاطر اینکه شما را بیشتر دوست خواهد داشت شبها در گوش همسرتان آوای عشق را نجوا کنید. در کتابخانه بدنبال کتابها و مجلاتی که در مورد راههای بهبود روابط عاشقانه نوشته شده است بگردید. هنر خوب صحبت کردن را فرا بگیرید. درباره زندگی عاشقانه تان از هیچ تلاشی دریغ نورزید برای اینکه در روابط عاشقانه خالقانه عمل کنید, روی توسعه دادن نیم کره راست مغزتان کار کنید نظریه احمقانه (( زن سالاری)) یا ((مرد سالاری)) را دور بیاندازید چون این نظریه رابطه شما را تحت تاثیر فشار زیادی قرار می دهد فقط باید در نظر داشته باشدی که همه ما انسان هستیم صبح را با یکدیگر آغاز کنید و در ابتدای روز به روی یکدیگر لبخند بزنید. این روش بسیار خوبی برای اغاز روز است عشق واقعی در چیزهای کوچک نهفته است..پس چرا چیزهایی که خاطرات خوش کودکی را بیاد همسرتان می آورند را به او هدیه نمی دهید؟! وقتی با هم به گردش می روید بذله گو و بشاش باشید ادامه مطلب ...

تجارت الکترونیک

چکیده
تجارت الکترونیکی را می توان انجام هرگونه امورتجاری بصورتon-line وازطریق اینترنت بیان کرد ، این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است .در آینده نه چندان دور تجارت فقط از طریق اینترنت میسر خواهد بود.
این متن به معرفی تجارت الکترونیک ،انواع آن و روشهای امنیت آن می پردازد.

مقدمه
ابزارهای استاندارد ی جهت ساختن یک Web Site تجارت الکترونیکی وجود دارد .
شما نیز جهت متمایز ساختن سایت خود قدم اول را با انتخاب نرم افزاری مناسب بردارید. از آنجایی که اینترنت یک زمینه فعالیت پویا وبا قابلیت انعطاف بالا را جهت تبادل کالا وخدمات واطلاعات مابین کمپانی ها ومشتریان و… فراهم کرده است ،کمپانی های تجاری همگی به این ابزار روی آورده اند تا به بازار فروش گسترده تری دست یابند .

تجارت الکترونیکی چیست ؟
تجارت الکترونیکی خریدوفروشی است که به طور مستقیم از طریق اینترنت صورت می پذیرد .
هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد .با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد وبه واردات ویا صادرات کالا ویا خدما ت منتهی می شود.
تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد وسیع تری دارد ،یعنی نه تنها شامل خریدو فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه های فعالیت تجاری ،مانند خریداری ،صورت بردار ی از کالاها ،مدیریت تولید وتهیه وتوزیع وجابه جایی کالاهاوهمچنین خدمات پس از فروش را در بر می گیرد.
تعاریف تجارت الکترونیک در یک نگاه :
لینکهای مفید ومتعددی وجود دارد که از طریق آن می توان تعاریفی در خصوص انواع موضوعات مربوط به تجارت الکترونیک را از حروف a تا z یافت :
NMM.COM
ECOMMERCE-GUIDE.com
ادامه مطلب ...