نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

نوشته های سارا

همه چی توش پیدا می شه!

از تجربیات دکتر گیلور هاوزر

هنر آرایش به قدری قدیمی و کهن است که قدمت و سابقه ی آن به تمدنهای قدیمی و باستانی می رسد. کلـیو پاترا ملکه مصر خطوط صورتش را با آرایش زیبا می ساخت و من در هند باستان نقاشیهایی در معابد آنجا دیده ام که قیافه ی زنانی را نشان می دهد که لبان چشمها و ابروها را با ظرافت زیاد و با طرز لطیف و مطبوعی واضح و برجسته کرده بودند هر قیافه ی زنانه ای دارای خطوط زیبایی است و کار زن این است که خطوط زیبا را زیبا تر سازد و بینی را اگر زیاد پهن است کم کند یا چانه را اگر خیلی کوچک است اصلاح نماید و... وقتی خانمها پیش من می ایند و به من می گویند که انها هیچ وقت آرایش نکرده اند من سعی می کنم به انها بگویم و بفهمانم من عقیده دارم کسی که نخواهد زیبا باشد و یا جاذ به ی خود را نشان دهد مرتکب عملی خارج از نزاکت شده است! هیچ کس حق ندارد بدون آنکه با جاذبه و خوشحال و شاد باشد بین مردم رفت و امد کند. همینطور من عقیده دارم این موضوع برای زن طبیعی است که زیبایی خود را زیبا تر کند همانطور که پرندگان و حیوانات بال وپر خود را صیقل می دهند و یا خود را در آب شستشو می دهند. من خانمی را می شناسم که خانه اش در لندن در طی جنگی برق آسا بمباران شد وقتی به جستجوی اشیای خود در خرابه های خانه ی خویش رفت اولین چیزی که جستجو نمود و به دست اورد لوله ی ماتیک لبانش بود!